Tic-Tac Mobile är till för företag som behöver överblick över tid och kostnader i sina projekt.
Skälen är ofta flera. Man kan vilja debitera sina kunder, se till att projektet håller sig enligt plan, bli bättre på att uppskatta tidåtgången eller rent av vilja se var tiden går åt.
Vi var ett par IT-konsulter som jobbade på bankerna i Stockholm. Vi behövde ett eget verktyg för att sammanställa våra arbetade timmar i månaden och göra en faktura. På den tiden, det här var redan 2002, var applikationer på Internet en rätt ny företeelse. Men det var en ny rolig teknik som vi kom i kontakt med genom våra uppdrag. Vi hade först en rätt enkel prototyp som vi använde för eget bruk. Men rätt snart fick vi externa användare.
Under ett antal år löpte Tic-Tac som ett sidoprojekt. Men så fick vi så många användare att det blev en heltidsuppgift att driva och utveckla Tic-Tac. Med tiden blev kunderna fler men också större. Därmed kom nya önskemål om hur systemet skulle fungera. Det har varit en utmaning att göra det mera kapabelt men ändå behålla enkelheten. För det är det som våra kunder ofta återkommer till: med Tic-Tac är det ingen tröskel att kliva över för att komma igång.
Många har medverkat på den här resan. Vi har anlitat specialister när vi behövt förstärkning. Men framför allt har våra kunder varit drivande. Med önskemål och återkoppling har de utvecklat och format produkten.
Så tack till våra kunder för draghjälpen! Och till dig som funderar: välkommen ombord du också!
Endast 90 kronor per person och månad. Begär en offert om ni är många.
Att abonnera är som en tidningsprenumeration. Var tredje månad får ni en abonnemangsavi.
Det är ingen bindningstid. Och ingen startavgift.