Om oss

Vem gör ett system för tidrapportering?

Vi var ett par IT-konsulter som jobbade på bankerna i Stockholm. Vi behövde ett eget verktyg för att sammanställa våra arbetade timmar i månaden och göra en faktura.

På den tiden, det här var redan 2002, var applikationer på Internet en rätt ny företeelse. Men det var en ny rolig teknik som vi kom i kontakt med genom våra uppdrag.

Vi hade först en rätt enkel prototyp som vi använde för eget bruk. Men rätt snart fick vi externa användare.

Under ett antal år löpte Tic-Tac som ett sidoprojekt. Men så fick vi så många användare att det blev en heltidsuppgift att driva och utveckla Tic-Tac.

Med tiden blev kunderna fler men också större. Därmed kom nya önskemål om hur systemet skulle fungera. Det har varit en utmaning att göra det mera kapabelt men ändå behålla enkelheten. För det är det som våra kunder ofta återkommer till: med Tic-Tac är det ingen tröskel att kliva över för att komma igång.

Många har medverkat på den här resan. Vi har anlitat specialister när vi behövt förstärkning. Men framför allt har våra kunder varit drivande. Med önskemål och återkoppling har de utvecklat och format produkten.

Så tack till våra kunder för draghjälpen! Och till dig som funderar: välkommen ombord du också!